Vi har ett förråd, som de flesta andra av Skebos hyresgäster, där man förvarar sådant man bara behöver ibland.
Vi behövde använda våra reservmadrasser i sommar. De var rullade i en plastsäck. Döm om vår förvåning när madrasserna var dyblöta, och sedermera blev mögliga.
Kontaktade genast vår bovärd då det visade sig att det var ett hål i taket som det regnat in genom. Skebo säger att det inte är deras sak att ersätta madrasserna utan det får vårt försäkringsbolag göra.
Skebo borde då betala självrisken vilket de också vägrar. Hur går man vidare då vi anser att skadan inte beror på oss. Underhållet hos Skebo är tydligen obefintligt.
Birgitta Åberg, Skellefteå
SVAR DIREKT
Vi beklagar det inträffade och har förståelse för din reaktion. Ett läckage i ett tak kan inträffa av olika anledningar.
I det här fallet har skadan på taket inget samband med underhållet. Orsaken var en liten skada som uppkommit i yttertaket ovanför ditt förrådsutrymme. Skador på tak är oftast svåra att upptäcka i tid.
Med anledning av den skada som inträffat är vår bedömning att vi varken varit vållande eller oaktsamma, vilket innebär att vi inte kommer att betala din självrisk.
I sådana här ärenden är vi noggranna med att behandla alla våra hyresgäster på ett likvärdigt sätt. Du är välkommen att kontakta oss om du har ytterligare frågor.
Jerker Eriksson, VD
Skelleftebostäder AB