Inte kan väl möten styra allt?

Arkivbild: Roine Sandlén

Arkivbild: Roine Sandlén

Foto: Foto: Insändarredaktionen

Not Found2013-11-27 02:18
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Skellefteå museum är ett relativt stort museum med mångkulturell inriktning och många anställda som jag antar delar sin tid mellan forskning, dokumentation och betjäning av allmänheten.

Jag har tidigare haft kontakter med anställda där och bemötts på ett mycket bra sätt.

Nyligen tog jag kontakt igen i ett angeläget ärende. Då fick jag veta att den person jag sökte inte kunde hjälpa mig på grund av att personen var på ett möte.

OK, så kan det vara.

De två följande dagarna ringde jag vid ett flertal tillfällen, men fick inga svar. Varje gång meddelade telefonsvararen att

”Jag ringer upp så fort jag kan”, men jag blev aldrig uppringd, trots att personen, enligt växeln, fanns på plats.

Först mitt på tredje dagen svarade personen ifråga.

Möten, som orsak till uteblivet svar. Inte kan väl möten styra hela verksamheten.

Hur prioriterar museet?

I min tidigare tjänsteutövning som lärare kunde kontakter med elever och föräldrar röra sig om timmar, sällan mer än ett dygn.

Jag trodde det gällde inom alla kommunala sektorer, i en framtidsinriktad kommun som Skellefteå.

Staffan Brännström,

Skellefteå

Svar direkt

Skellefteå museum har allmänhetens behov mycket högt prioriterat på alla sätt. Vi finns till för att samla, vårda och tillgängliggöra kulturarv och kulturmiljöer, vilket bland annat innebär att kunden/medborgaren är ytterst viktig för oss.

Det var mycket tråkigt att du inte fick kontakt direkt. Vad jag kan förstå fick du ett automatiskt svar att personen skulle ringa upp så snart som möjligt. Detta automatsvar finns endast på våra mobiltelefoner.

Vi kopplar ofta vår fasta telefon vidare till mobiltelefonen för att vara nåbara, men en nackdel är att vi inte kan se det uppringande numret i våra mobiler om vi missar samtalet.

Jag vet inte om det är detta som hänt i ditt fall, men jag försäkrar att vi gör vårt bästa för att lätt kunna nås.

Kundtjänst brukar mejla oss om vi inte går att nå på vår fasta telefon, vilket också ska underlätta kontakt.

Vad jag förstår har inte så skett i detta fall. Jag hoppas du har fått hjälp med ditt ärende, och att vi får många möjligheter framdeles att reparera skadat förtroende.

Skulle du göra ett besök på Skellefteå museum hoppas jag att jag är inne vid det tillfället, att du tittar in så vi får hälsa, och kanske jag också kan få bjuda på en kopp kaffe.

Gun-Britt Holmlund

VD Skellefteå museum

Arkivbild: Roine Sandlén
Arkivbild: Roine Sandlén
Läs mer om