Insändare: Jag är less på att jag ska göra postens jobb

Foto: Jessica Gow/TT

Not Found2019-03-22 06:59
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag stämmer in i måndagens insändare från signaturen A Liason som har tröttnat på dålig service från Postnord.

Insändare: Jag har tröttnat på dålig service

* Flertalet gånger har jag fått påminnelse med tillhörande förseningsavgift eftersom första avin aldrig kommit fram.

Resultat: Jag beställer e-avi så Postnord inte kan hantera större delar av min post.

* Vid fem olika tillfällen har jag fått hem fel post, alltid samme persons post, som inte ens bo i samma by som jag gör.

Men vi råkar ha samma siffra på postlådan

Postnord har alltså delat ut fel persons post i min låda, från bland annat Skatteverket och andra myndigheter samt brev från banken.

Resultat: Jag gör Postnords jobb och ser till att personen får sin viktiga, personliga post.

Vid kontakt med Postnord samtliga gånger får jag samma svar: ”Vi beklagar det inträffade och ska ta kontakt med ansvarig postbärare.”

Skärpta krav för att skydda identitetspapper och uppgifter: Hur går det för er Postnord?

Postnord: ni kommer selektera ut sig själva. Inte en dag för tidigt!

Upprörd kund

Svar direkt

Det är tråkigt att signaturerna A Liason och Upprörd kund inte är nöjda med er postutdelning. Givetvis ska man kunna lita på att försändelser kommer fram som de ska.

En vanlig försändelse med vanligt porto går inte att spåra, och det kan i efterhand vara svårt att säga vad som hänt i ett enskilt fall.

Synpunkter och problem ska alltid lämnas till vår kundservice, som tar varje synpunkt vidare till berörd enhet. Det är så vi får syn på sådant som inte fungerar och kan åtgärda det.

Johan Mossberg, distributionsområdeschef, Postnord

Kan man lita på Postnord?Propagandan som alla genomskådarTar striden för postutdelningenBeundransvärd insats till jul
Läs mer om