Jag har laddat ned Skelleftebuss app som jag tyckte verkade vara så smart men har trots upprepade försök har jag inte fått QR-koden att godkännas i bussen.
Chaufförerna verkar veta att det inte funkar då man möts av den kommentaren. Har påtalat det här till kundtjänst som bara menar att det minsann fungerar klanderfritt och att det är handhavandefel.
Man kan inte som kund göra fel eftersom man får denna QR-kod och ska förstora den och lägga mot avläsaren som säger att det är fel. Är det mitt fel då? Jag har försökt minst tio gånger och aldrig fått det att fungera. Varför skyller man bara på kunden då det bevisligen strular så mycket enligt chaufförerna, eller blir det deras fel nu? Möter så mycket nonchalans från bolaget för aldrig säger man att man ska kolla upp funktionaliteten.
Irriterad Appanvändare
Svar direkt
Tråkigt att du upplever problem med vår app, det är lite svårt att svara på varför din QR-kod inte fungerar. Men om du för telefonen så nära läsaren som möjligt så att lamporna runt ramen på läsaren tänds och sedan drar tillbaka telefonen någon centimeter och håller telefonen stilla så ska det nog fungera. Det tar någon sekund innan maskinen godkänner biljetten. Gjorde en test idag med min telefon och det fungerade då. Vi hade problem i mitten av juni med QR-koderna men det löste sig runt den 20 juni.
Per Lundberg