Har webben höjt priset på Norran?

Foto: Foto: Insändarredaktionen

Not Found2014-01-25 15:20
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Har just fått meddelande från Norran att vårt autogiro återigen ska höjas, denna gång från 179 kronor till 206 kronor. Detta ställer jag mig frågande till.

Redan dagen efter får jag en tidning som är så tunn att den tar max fem minuter att läsa.

Ska jag betala mer så förväntar jag mig en tidning som är fylld med innehåll. Den innehåller dessutom med en massa reklam, inkomstbringande för Norran.

Eventuellt skulle utrymmet kunna fyllas med annat i reportageväg eller nyheter eftersom tidningen fördyras hela tiden.

Om det nu är så att allt det där med webb bidrar till denna höjning så är det kanske dags att lägga papperstidningen på hyllan och enbart satsa på webben, för det kostar också med e-norran.

Jag älskar att sitta med papperstidningen i min hand, men förväntar mig mer allt eftersom den blir dyrare.

Jag kan välja att bara ha den torsdag till lördag. Men det är knappt någon prisskillnad på detta, så det är ju bara att glömma.

Nej, skärpning! Ska jag ha denna tidning så vill jag att ni levererar mer än i dag, annars var detta sista höjningen för mig!

Kom med någon konkret förklaring och inga dimmoln. Ni tappar snart läsare.

Janne

Svar direkt

Ska Norran finnas i framtiden på datorn, i papper och i mobilen så bygger det på att vi levererar det som du behöver och värdesätter. Och det är du som avgör om vi klarar det.

Vi har gjort en prisjustering från 199 till 207 kronor, autogiropris, det är åtta kronor per månad för dig. Höjningen har gjorts för att vi fått väsentligt högre kostnader i distributionen av papperstidningen.

Vi försöker både hålla tillbaka kostnader, samtidigt som vi inte kan undvika prishöjningar. Norran har ett mycket lägre autogiropris än de flesta övriga landsortstidningar.

Det viktigaste i din insändare för oss, är det du skriver att om du ska betala mer så förväntar du dig mera av oss.

Ha tålamod, vi jobbar mycket just nu i ett projekt som vi internt kallar Norran 3.0 med hur vi ska utveckla våra produkter, både digitala och papperstidningen.

Det kommer en del nyheter under våren. Vi är också angelägna om dina synpunkter. Kontakta mig gärna.

Anna Magnusson

Privatmarknadschef, Norran

Läs mer om