Ge folk den service de vill ha

Not Found2013-10-04 05:29
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Det är tydligen inte bara jag som är kritisk till kommunens kundtjänst. Skönt att en relativt nyinflyttad invånare som signaturen C BM, Norran 20 september, reagerar på det urusla bemötande man får när man ringer Skellefteå kommun.

Tänker inte politikerna på att just kundtjänsten är det första man möter när man utifrån landet ringer till kommunen?

Då känns det torftigt att få höra den automatiska telefonrösten som säger ”För socialt stöd och service, tryck 1 ...”

Visst känns det bättre att få komma fram till en förhoppningsvis trevlig växeltelefonist som utan diskussion vidarekopplar till den man vill prata med?

När man väl kommit fram och bara vill bli kopplad till en viss namngiven person, då blir det alltid en diskussion med personen på andra sidan luren utifrån den nyfikna frågan ”Vad gäller ärendet?”

Inte underligt att man får vänta så länge på att få komma fram!

Sluta tvinga på folk en service de inte vill ha och lyssna istället på vad kunden vill, då blir ni en kundtjänst värd namnet.

Vet då jag som kund precis vem jag ska tala med och bara vill bli vidarekopplad, då ska jag kunna bli det utan diskussion.

Roger Hammarstén, Ursviken

Läs mer om