Ett samtal till oss ska räcka

Foto: Foto: Insändarredaktionen

Not Found2013-10-05 04:51
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Skellefteå kommuns kundtjänst har som mål att direkt och i första kontakten lämna svar på medborgarnas frågor.

Det är förklaringen till varför vi ibland upplevs som nyfikna. Vi vill verkligen hjälpa till!

Vi finns till för alla Skellefteås medborgare och är förvaltningarnas förlängda arm. Som medborgare behöver du inte veta namnet på den du söker eller vem på någon av kommunens tio förvaltningar som hanterar just din fråga.

Som medborgare ska du veta att ett samtal räcker. Du behöver inte jaga någon på kommunen, tvärtom. Kan vi i kundtjänst inte hjälpa dig direkt återkommer vi till dig med svaret på  just din fråga.

Skellefteå kommuns 8 000 medarbetare jobbar varje dag för medborgarna. Vi försöker att alltid jobba med just dig som kund i centrum.

Jag beklagar verkligen att du upplever vår service i kundtjänst så negativt som du beskriver i insändaren i fredagens tidning.

Min förhoppning är att du i din nästa kontakt med oss känner dig väl mött och att du får den hjälp och service du har rätt till.

André Ahlard

Kundtjänstchef, Skellefteå kommun

Läs mer om