Ett rop på hjälp från personalen

Svaret på insändaren från en anställd inom äldreomsorgen, gav inget svar på det som insändaren vill belysa. Den var ett rop på hjälp!

Arkivbild: Pär Lindström

Arkivbild: Pär Lindström

Foto: Arkivbild: Pär Lindström

Not Found2014-10-29 03:45
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svaret från Kommunhälsan på insändaren den 27 oktober, ”Alla vet vad som felar”, ger inget svar på det som insändaren vill belysa. Insändaren är ett rop på hjälp!

Att man kan "arbeta systematiskt med välmående på arbetet", det tror även jag.

Men jag tror inte att man kan det om det över huvud taget inte har någon koppling till hur många man ska arbeta systematiskt med. Att minska stressnivån, har det ingen koppling till hur många, eller få, arbetskamrater man har?

Skellefteå kommun ”sparar” pengar på att inte återbesätta vakanta tjänster, de vill säga att tjänsterna dras in. Så har det varit under många år, oberoende av finanskris och dylikt.

Besparingarna började många år innan beslut om eventuellt nytt kulturhus och eventuellt ny bro.

Varför har man så mycket ”sparande” i den kommun i Sverige som är näst rikast?

Jag tror att det stora felet stavas New public management. Det är ett sätt att styra organisationer där det viktigaste är att räkna pengar och öka resultatet i bokslutet!

Genom insändaren från signaturen Anställd ges Skellefteå kommun/personalnämnden en idé om vad som felar. Gör något nu och följ kommunens egen devis:

Ge idéerna plats!

Före detta anställd

Arkivbild: Pär Lindström
Arkivbild: Pär Lindström
Läs mer om