Budskapet klingar falskt

Skellefteåguiden säger ett och gör något annat, hävdar skribenten. Skellefteåguiden svarar.

Not Found2014-05-08 15:10
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Det senaste numret av Skellefteåguiden, sätter fokus på vikten av att handla varor och tjänster från lokala företag.

Det är dock inte utan att kampanjen "Handla lokalt för Skellefteåmiljön" klingar lite falskt, då man inser att tidningen, som man håller i handen, inte som man kunde förväntas tro, trycks i Skellefteå utan på Sörmlands Grafiska i Katrineholm !

Jag säger inget om kampanjen i sig, den är lovvärd och bra, men trovärdigheten i budskapet skulle naturligtvis öka betydligt om utgivarna av Skellefteåguiden, gick före med gott exempel och såg till att trycka tidningen i Skellefteå.

Sven-Olof Andersson, Bureå

SVAR DIREKT

Vi på Skellefteåguiden har under de snart 19 åren företaget delat ut tidningen, alltid satt ett stort fokus på att försöka handla alla företagets varor och tjänster från andra lokala företag. Men när det gäller just trycket av tidningen finns det i dagsläget inget tryckeri i vårt närområde som klarar av att trycka tidningen i den kvalité och stora upplaga som krävs när den varje gång delas ut till alla ca 35.000 hushållen i Skellefteå Kommun. Om det etablerar sig ett tryckeri som klarar så stora volymer och papperskvalitén i Skellefteå, kommer vi givetvis direkt att titta på möjligheten att lägga trycket hos dessa!

Leif Johansson, Skellefteåguiden I Norran, papperupplagan, har ett kortare version av insändaren publicerats    

Läs mer om