Att informera oss kan väl inte göra ont?

Foto: Foto: Leif Andersson.

Not Found2017-09-30 09:22
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vet inte vem som är den skyldige, Norran eller Tidningstjänst? Jag har nyligen reklamerat att vi inte fått tidningen i postlådan.

Sedan fick jag veta av en jobbarkompis att tidningarna finns, men i en samlingslåda som någon, kanske Tidningstjänst, monterat upp längst ut på raden av brevlådor som vi har i byn.

Jag upptäckte lådan för en vecka sedan, och då var den tom. Ingen tycktes veta vem som monterat upp den, och varför. Hur tänkte ni här, Norran och Tidningstjänst?

Inte en minsta lilla info om detta, och när man ringer och reklamerar så tycks inte ens den personen som svara där veta något.

Dagen efter jag fått tipset av min jobbarkompis kolade jag i lådan. Där fanns en driva med gamla tidningar nertryckta och dagens tidningar stack upp, så locket stod vidöppet.

Tur för er att det inte regnade, för då hade det blivit en ny reklamation.

Norran trycker nyheter, och Tidningstjänst distribuerar dem. Visst vore det enkelt att skriva info i tidningen, eller låta tidningsbudet lägga info i brevlådan. Känns som att någon beslutsfattare inte gör sitt jobb.

Det gör inte ont att informera, och det skulle definitivt spara en massa irritation.

Lars-Erik Hultin, Gärdsmark

Svar direkt

Vi har rutiner där vi i god tid går ut med information om den här typen av ändringar. Uppenbarligen har vi brustit med informationen här!

Jag ber om ursäkt för det inträffade och vi har sett över rutinerna för att minska risken att detta upprepas.

Fredrik Lindfors, Regionchef, Tidningstjänst

Läs mer om