Umeå föreslås sätta upp stängsel mot älven, undrar när det kravet kommer från föräldrarna i Skellefteå kommun? Upphöjda övergångsställen har det gått inflation i och blomlådor blockerar lokala gatorna i Skellefteå.
Trafikljus och 30 km på Torsgatan känns som hängslen och livrem, speciellt när det inte är skolsäsong och nästa trafikljusreglering finns 200 meter närmare E 4, på denna viktiga trafikhuvudled.
Överbeskyddande föräldrar verkar ha fått tekniska nämnden på fall och lokala trafikkommittéer söker febrilt efter fler blomlådplaceringar på lokalgator där de själva är biltrafikanter.
Var finns föräldraansvaret? Vägen är ingen lekplats. Vi kanske ska börja köra bil på gångvägar?
Jag tycker att Lasarettsvägens upphöjda övergångställe ändå tar rekordet. Undrar hur många som slagit i sin spoiler där?
Lokala gatorna är idag så illa skötta att lappa- och lagametoden är för länge sedan förbi. Dyra totalrenoveringar väntar och det kommer inte att bli billigt.
Fördelen med många potthål är att det blir svårare att motivera upphöjda väggupp.
Berth Gustafsson
Moröhöjden