Min fru bor på ett boende i Skellefteå och skulle besöka Skellefteå lasarett. Resan bokades av boendet hos Reseservice. Bilen skulle anlända klockan 12.10 men den kom först 12.35. Ankomsten till lasarettet blev med det försenad.
Hemresan bokades klockan 13.55 av medicinavdelningen och bilen skulle komma 14.25. Den verkliga ankomsten var klockan 15.55, en försening på en och en halv timme. När bilen äntligen anlände skulle den även hämta en person till. Ytterligare väntetid adderades.
Jag kan konstatera att Reseservice inte klarar sin uppgift. Att få en utsträckt restid är inte okej när det gäller en äldre och skör person som behöver minsta möjliga restid.
Vem i Skellefteå är ansvarig för att Reseservice sköter den uppgift de har iklätt sig? Vem är politisk ansvarig för att reseservice sköter sitt åtagande? Jag emotser förändring snarast.
Rune
Svar direkt
Jag beklagar att din hustru drabbades av förseningar. Jag kan inte svara specifikt på vad som har hänt eftersom vi saknar uppgifter om resenären och när resorna ägde rum. Av erfarenhet kan jag säga att det ibland blir missförstånd i kommunikationen, men för att kunna ge ett tydligare svar skulle jag uppskatta om du kontaktar oss direkt. För att förbättra vår service följer vi upp alla avvikelser och är givetvis angelägna om att utreda vad som har hänt i detta ärende.
Reseservice är en länsorganisation som ansvarar för transporter i hela regionen. I det uppdrag som våra folkvalda politiker i regionfullmäktige har gett oss finns ett tydligt direktiv om att i så hög utsträckning som möjligt samordna transporter.
Simone Öhrner, avdelningschef Reseservice