Jag ser dagligen förare som underlåter att använda blinkers. 500 kronor i böter.
Jag ser dagligen bilar som har glödljus i extraljusen. 500 kronor i böter för olaglig belysning.
Jag ser dagligen bilar som har dimljusen påslagna samtidigt som halvljuset. Böter på 500 kronor.
Jag ser dagligen bilar som har en klisterlapp på den bakre registreringsskylten med , till exempel AIK. Detta är olagligt och kostar 1 200 kronor om polisen gör sitt jobb.
Jag ser dagligen folk som pratar i sina mobiler när de kör. 1 500kr kronor är minsta böter på det.
Jag ser dagligen personer som cyklar över torget. 500 kronor i böter för det.
Jag ser dagligen mopeder, klass 1, som kör på gång- och cykelvägar, till exempel på den mellan Sörböleskolan till Fäbodgatan. 500 kronor i böter, och risk för indraget AM-kort, med efterförljande svårigheter att få lämplighetsintyg för B-körkort.
Trimmade mopeder leder till olovlig körning, oregistrerat, oskattat och obesiktigat fordon. Bör även hamna hos Trafikförsäkringsföreningen eftersom ingen försäkring gäller.
Polisen borde dessutom göra razzior på skolor. Där finns många klass 1-mopeder med bortskruvade registeringsskyltar.
Dessutom kostar det 1500 kronor att cykla mot rött ljus. Vid upprepade fall, körkortsindragning.
Cykla på trottoar är förbjudet.och kan ge 500 kronor i böter)
I Skellefteå skulle polisen kunna minska Sveriges statsskuld på några veckor. 1 000 bötfällda personer, med ett snitt på 1 000 kronor i böter gör en miljon svenska pengar.
Ta den summan gånger tusen, så har du en miljard. Ingen omöjlighet i Skellefteå.
Trafikbesserwisser