Jag Àr en gammal man som upplevt telefonvÀxel i Bodbysund. Har Àven klarat av vanlig telefon. Nu ska allt göras digitalt. Jag Àr inte mot att utvecklingen gÄr framÄt, men en förutsÀttning borde vara att tekniken funkar.
Försökte boka ett bord för fyra pÄ Rinkside. NÀr jag kommit en bra bit gick det inte lÀngre. Viss frustration infann sig, men tÀnkte att jag kan ju alltid ringa. Pyttsan. HÀnvisades hit och dit med knappval, ingen var intresserad. Vad gör man dÄ? Irriterad ringer man (med Iphone) till Pea Israelsson, klubbdirektör pÄ SkellefteÄ AIK, som ringer tillbaka och lovar fixa bokningen.
FrÄga: Varför inte anvÀnda telefon vid exempelvis bokningar pÄ Rinkside och slippa en förbannad kund och besvÀra en stressad klubbdirektör? En mÀnsklig röst Àr inte fel.
Greger Lundmark, SkellefteÄ
Svar direkt
Vi beklagar att det var besvĂ€rligt att boka pĂ„ Rinkside, men vi Ă€r sĂ„ glada att du vill â och fĂ„r â komma till Arenan och Ă€ta middag och kolla pĂ„ hockey. Precis som övriga samhĂ€llet digitaliseras Ă€ven AIK och efter en lĂ„ng nedstĂ€ngning arbetar vi nu för fullt med att fĂ„ allt att fungera.
SjÀlvklart kan du ringa oss nÀr vi har telefontid. Dygnet runt ska vÄr webbokning fungera och det gÄr alltid att skicka mail till oss. NÀr det handlar om bokning sÄ kommer alltid Pea och övriga kollegor ha tid, det lovar jag.
HÄkan Billing, kommersiell chef, SkellefteÄ AIK