Starka profiler tar plats i Skellefteföretagets styrelse

– Det är en otroligt spännande produkt som ligger helt rätt i tiden och det var en stor anledning till varför jag väljer att ta på mig uppdraget, säger Emilia Lindmark.
– Det är en otroligt spännande produkt som ligger helt rätt i tiden och det var en stor anledning till varför jag väljer att ta på mig uppdraget, säger Emilia Lindmark. Foto: Pressbild
Skellefteföretaget Once Upon har gjort två starka värvningar till sin styrelse. Det är dels Emilia Lindmark grundare och vd på EoE Eyewear, och Maria Raga Suraud, vd på Depop. De kommer in i ett skede när Once Upon expanderar internationellt.

– Det är fantastiskt att de vill hoppa på tåget. Med deras breda erfarenhet kommer de att bli ett fint tillskott för Once Upon, säger i ett pressmeddelande Lina Andersson, vd för och grundare av Once Upon.

Under våren tog Once Upon in fem miljoner kronor i expansionskapital och har nu tillsatt en nykomponerad styrelse. Förutom de nya ledamöterna ingår ordföranden Johan Schiller och ledamöterna Lina Andersson och David Eriksson, som var en av grundarna till North Kingdom.

Emilia Lindmark driver EoE Eyewear, som är Skandinaviens första ekologiska och miljövänliga glasögontillverkare som idag finns i ett 15-tal länder.

Maria Raga Suraud är vd på londonbaserade Depop, en kreativ shoppingcommunity där privatpersoner kan köpa, sälja, upptäcka och utforska de mest inspirerande och unika kläderna och accessoarerna i världen.

Maria Raga Suraud är vd på londonbaserade Depop.
Maria Raga Suraud är vd på londonbaserade Depop. Foto: Pressbild

– Det är bara att titta på deras meriter så förstår man att kompetensen de besitter kommer att vara till stor nytta för oss. Emilia och Maria är erkänt duktiga på det de gör. Sedan är det ett extra plus att de är kvinnor, inte minst då över 80 procent av våra kunder är kvinnor, menar Johan Schiller.

Emilia Lindmark är glad över att bli en del av Once Upon.

– Bolaget har haft en jättebra start och framtiden ser ljus ut. Det är en otroligt spännande produkt som ligger helt rätt i tiden och det var en stor anledning till varför jag väljer att ta på mig uppdraget, säger hon.

Once Upon har sedan starten framför allt fokuserat på den svenska och den tyska marknaden men har den senaste tiden jobbat ännu bredare. I arbetet med bolagets internationella expansion kommer de nya ledamöternas erfarenheter väl till pass.

– Emilia Lindmark har till exempel gjort samma resa med EoE som Once Upon planerar och Maria Raga Suraud har de senaste åren jobbat i internationella bolag. Att ha dem nära till hands kommer att betyda mycket, avslutar Lina Andersson.


Anmäl till Pressombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut