Gold Town Games har nått milstolpe

– Det är väldigt roligt att vi med marginal nått en målsättning som alla i bolaget kämpat hårt för, säger Gold Town Games vd Pär Hultgren.
– Det är väldigt roligt att vi med marginal nått en målsättning som alla i bolaget kämpat hårt för, säger Gold Town Games vd Pär Hultgren. Foto: Lars Westerlund
I september 2017 satte Gold Town Games som mål att nå 500 000 nedladdningar av managerspelet World Hockey Manager under första kvartalet 2018. Detta har man nu nått. Den 31 mars hade 500 133 nedladdningar gjorts.

– Det är väldigt roligt att vi med marginal har nått en målsättning som alla i bolaget kämpat hårt för, säger vd Pär Hultgren i ett pressmeddelande.

Under mars uppgick försäljningen till drygt 2,2 miljoner kronor. Därmed ökade den för fjärde månaden i rad.

- Under mars lanserade vi en global kampanj som nått användare i fler än 60 länder. Den lyckade kampanjen har resulterat i ökat antal nedladdningar till en fortsatt rimlig kostnad, berättar Pär Hultgren.

Ryssland är den enda huvudmarknad som än så länge inte motsvarat Gold Town Games förväntningar.

– Vår förhoppning är att Ryssland ska bli en topp fem-marknad för World Hockey Manager, något vi långsiktigt och kostnadsmedvetet arbetar för att realisera, avslutar Pär Hultgren.


Anmäl till Pressombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut