Julia Forsberg och Frida Wimelius.
Julia Forsberg och Frida Wimelius. Foto: Pressbild

Digital lösning för UF-mässan

UF-mässan Entreprenörskap på riktigt går inte att genomföra fysiskt som planerat den 28 mars i Umeå. Istället får eleverna marknadsföra sina produkter och tjänster via sociala medier.

Frida Wimelius, regionchef för Ung Företagsamhet Västerbotten tycker det är väldigt trist att eleverna inte får samlas och och visa upp sig live då det arbetat hårt med detta hela året.

–Förhoppning är att allmänheten tar sig tid att gå in i vårt showroom och på så sätt få upp ögonen för de fina arbeta som gymnasieeleverna gjort. Detta hoppas vi kan driva trafik och sälj till deras kanaler, säger hon i ett pressmeddelande.

De 14 tävlingar som genomförs under mässdagen sker mindre grupper där det finns alternativ både för jury och elever att delta live eller digitalt.

Prisutdelningen då Årets UF-företagare hyllas kommer ske, utan publik, genom en livesändning bland annat på Ung Företagsamhet Västerbottens Facebooksida.

-Vi ser fram emot att arrangera vår största prisutdelning någonsin då vi har obegränsad kapacitet och alla har möjlighet att titta. Vi hoppas att folk laddar för en extra festlig onsdag kväll då vi hyllar alla UF-företagare och lärare tillsammans, avslutar Julia Forsberg, projektledare för mässan.


Anmäl till Mediaombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut