Delar ut priset Årets Varumärke

Magnus Tjernström, Atea och Therese Kreisel, Marknadsföreningen i Skellefteå.
Magnus Tjernström, Atea och Therese Kreisel, Marknadsföreningen i Skellefteå. Foto: Lars Westerlund
Marknadsföreningen i Skellefteå har i år valt att samarbeta med it-företaget Atea på olika sätt och under Alvargalan på fredag delar de tillsammans ut priset ”Årets Varumärke”. Under BizBuz arrangerade de också tillsammans ett seminarium om varumärkesbyggande.

Ateas platschef i Skellefteå Magnus Tjernström är mycket nöjd med samarbetet och han tycker att det är härligt att se hur Skellefteå utvecklats under de senaste åren.

– Men jag tycker inte att vi ska vara nöjda. Jag vill att alla Skelleftebor ska känna stolthet och ha än mer mod att våga synas mer, säger han

På BizBuz ledde marknadsföreningens ordförande Therese Kreisel ett samtal kring varumärkesbyggande med representanter från de nominerade företagen Svedjan Ost, Norrlands Bil och Nordsken.


  1. David Lindgrens öppningsmonolog: Läget med pappakroppen, ”Bad Holiday” och sin egen kärlek till staan

  2. Årets hållbara företag: ”Jag är sjätte generationen som driver släktgården”

  3. Artvise vann två priser: ”Fantastiskt kul, lite av en jackpot”

  4. Årets nykomling Nordisk Sjötaxi: ”Idén har funnits länge”

  5. Årets unga entreprenör Amanda Klingstedt: ”Jag har varit så nervös under kvällen”

  6. Årets profil Hanna Marklund: ”Stolt och glad över att få det priset”

  7. Här är alla vinnarna på Alvargalan

  8. TV: Här inleder David Lindgren Alvargalan 2019

  9. Live: Direkt från Alvargalan – de tog hem priserna

  10. Vimmelbilder från Alvargalan

Anmäl till Pressombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut
Aktuell artikel (1 av 1)
Delar ut priset Årets Varumärke