Aftonbladet fördjupar samarbete med Skellefteföretag

– Vi kommer att öka produktionstakten tillsammans med Aftonbladet under 2018, berättar Jonas Andersson
– Vi kommer att öka produktionstakten tillsammans med Aftonbladet under 2018, berättar Jonas Andersson Foto: Happy Content
Skellefteföretaget Happy Content fördjupar nu sitt samarbete med Aftonbladet som de under 2017 levererat unika digitala artiklar till.

– Vi kommer att öka produktionstakten tillsammans med dem under 2018 och vi är mycket glada och stolta över att ha fått fortsatt förtroende. Nu ska vi utveckla den digitala journalistiken ytterligare, säger Happy Contents grundare Jonas Andersson i ett pressmeddelande.

Happy Contents specialitet är bland annat att addera artiklar med animationer, 3D-grafik och nya sätt att presentera dem på för läsarna. All produktion sker från Skellefteå, där texterna skrivs och artiklarna formges och programmeras.

Tillsammans med några andra större tidningshus i världen leder Aftonbladet utvecklingen av digital journalistik. För någon månad sedan vann Aftonbladet Plus, i konkurrens med några av världens mest framgångsrika tidningsprodukter som New York Times, Wall Street Journal och Zeit Online, Paid Content Award. Bland annat för sin förmåga att konsekvent ha utvecklat sitt erbjudande för sina läsare och genom att ha skapat nya innovationer. I dag har Aftonbladet Plus 250 000 digitala prenumeranter.



Anmäl till Pressombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut