AIK, hotell och Norran nominerade

Notera att denna artikel är från 2013.
Allt från ishockey till hotell och Norran. Det är lite av innehållet när reklampriserna för Guldfyren 2013 ska delas ut.

Utdelningen sker i samband med arrangemanget ”Hej Day” i Skellefteå den 20 november.

Smarta kampanjer

Guldfyren är ett marknadsförings– och reklampris i norr Sverige och som delas ut för tredje året i rad.

Marknadsföringsföreningen i Skellefteå har nu instiftat pris kring olika smarta annonskampanjer.

Det finns två kategorier, konsumentreklam och ”business to business”.

Dubbla klasser

I den första klassen tävlar Skellefteå AIK, Skellefteå Stadshotell, Norrgruppen, Umeå kommuns jämställdhetsutskott och Länsförsäkringar Västerbotten.

När det gäller klassen ”business to business” så är Komatsu Forest, Norrbottens NEO och Sparälgen.se (Norran) nominerade.

Anmäl till Pressombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut