Skellefteå lockar till möten

Notera att denna artikel är från 2013.
Det var i februari i år som Skellefteå Convention Bureau (SCB) tillsammans med Dixie PR gjorde en gemensam insats för att locka till fler möten, kongresser och evenemang i Skellefteå.

De lyckades göra ett stort intryck på Mötes- och eventmässan i Stockholm, vilket skapade ett sådant intresse för orten att visningsresor arrangerats för utvalda kunder. Syftet är att sälja in destination Skellefteå som konferensort.

I veckan har ett tiotal personer spenderat två dagar i Skellefteå. Under dessa två dagar har de bekantat sig med destination Skellefteå och det rika utbudet på upplevelser, boendemöjligheter och lokaler. De har kört fyrhjuling genom Svanseles orörda natur, åkt båt på älven, gått på ölprovning och fått en guidad cykeltur. De har även besökt Folkparken, Stiftsgården och Maskinhuset, där de kollat konferensmöjligheterna.

– Åker man hit måste man absolut uppleva landskapet här. Sedan kan jag redan fantisera om alla olika event man skulle kunna ha i Maskinhuset, säger Carina Hiller, ägare av C view Stockholm.

Jenny Hultdin Forslund från Dixie PR, Carina Hiller och Bo Wikström från Skellefteå Convention Bureau var alla nöjda med dagens aktiviteter.
Jenny Hultdin Forslund från Dixie PR, Carina Hiller och Bo Wikström från Skellefteå Convention Bureau var alla nöjda med dagens aktiviteter. Foto: Thea Holmqvist
Anmäl till Pressombudsmannen Rätta artikeln Skriv ut